TürkTraktör, Türkiye pazarındaki liderliğini 10. yılına taşıdı

Türkiye traktör pazarının son 10 yıldır kesintisiz lideri olan TürkTraktör, yıl boyunca kârlılığını da artırmayı sürdürdü. 2016 yılsonu sonuçlarına göre şirketin FAVÖK tutarı 512 milyon TL’ye çıkarak bir önceki yıla göre %23’lük bir artış gösterirken şirketin net kârı ise geçen yıla göre %44 oranında artarak 370 milyon TL olarak gerçekleşti.

TürkTraktör,  2016 yılına ait finansal sonuçlarını açıkladı. TürkTraktör, Ankara ve Sakarya Erenler’de bulunan fabrikalarında 2016 yılında toplam 46 bin  31 adet traktör üretimi gerçekleştirdi. Yurtiçi pazardaki satışlarını hız kesmeden yılın son çeyreğinde de sürdüren şirket,  bu alanda da yeni bir rekora  imzasını attı. Yurtiçi satış adedini çeyrekler bazında %23 oranında artıran TürkTraktör’ün yıl boyunca yurtiçi pazarda yaptığı toplam satış ise 33  bin 605  adede ulaştı.  Şirketin yurtdışı satışları ise 2016 yılında 12 bin 625 adet olarak gerçekleşti.

Türkiye’nin traktör devi, 2016’da hayata geçirdiği çalışmalar sonucunda yılı 3,4 milyar TL’lik toplam ciroyla tamamlayarak yine çok başarılı bir sonuca daha imza attı. Şirketin yurtiçi cirosu geçtiğimiz yıla göre %14’lük bir artışla 2,5 milyar TL; yurtdışı cirosu ise %4 oranındaki artışla 974 milyon TL’ye yükseldi.

Türkiye traktör pazarının son 10 yıldır kesintisiz lideri olan TürkTraktör, yıl boyunca kârlılığını da artırmayı sürdürdü. 2016 yılsonu sonuçlarına göre şirketin FAVÖK tutarı 512 milyon TL’ye çıkarak bir önceki yıla göre %23’lük bir artış  gösterirken şirketin net kârı ise geçen yıla göre  %44 oranında artarak 370 milyon TL olarak gerçekleşti.

TürkTraktör Genel Müdürü Marco Votta, 2016 yılı ve çalışmalarıyla ilgili olarak şu değerlendirmeyi yaptı: “2016, hem dünyada hem de Türkiye’de farklı gündemlerle birlikte oldukça hareketli geçen ve değişimlerin yaşandığı bir sene oldu. Buna rağmen dünyanın en büyük 4. traktör pazarı olan Türkiye’de bu pazar 2016 yılında rekor derecede büyüdü. TürkTraktör olarak, daha önceki yıllarda da olduğu gibi 2016’da işimize odaklandık: Daha çok çalışmak, üretmek  ve koymuş olduğumuz tüm hedeflerimize ulaşmak… Yıl boyunca da tüm çalışmalarımızı bu yaklaşımla sürdürdük. Kuruluşumuzun 62. yılı olan 2016’da 800 bininci traktörümüzü ürettik; hem New Holland hem Case IH markalı traktörlerimizin yeni serilerini çiftçilerimizle buluşturduk. Ar-Ge tarafındaki çalışmalarımızla farkımızı yine ortaya koyduk ve çiftçilerimizin hayatını kolaylaştıran ürünleri piyasaya sunmaya devam ettik. Üretimdeki rekabet gücümüzü Dünya Klasında Üretim (World Class Manufacture) metodolojisi ile  yaptığımız planlı iyileştirme ve geliştirme çalışmalarımız sayesinde 2016’da da sürdürdük. Bunun bir sonucu olarak Ankara fabrikamız “Bronz Fabrika” ünvanını almaya hak kazandı. İnsan kaynaklarından  ihracata,  teknolojiden Ar-Ge’ye uzanan  geniş bir yelpazedeki ödüllerimize, yenilerini eklemenin gururunu yaşadık.”

Son 30 yılda toplamda 18 yılı pazar lideri olarak tamamladıklarını belirten Marco Votta, “Bu önemli pazardaki kesintisiz liderliğimizi 10. yılına taşımanın mutluluğunu yaşıyoruz. Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) açıkladığı rakamlara baktığımızda; 2016 yılında yurtiçi traktör pazarının bir önceki yıla göre %5  büyüyerek 70.205 adede yükseldiğini görüyoruz. Bu da Türkiye traktör pazarı için yeni bir rekor demektir” dedi.

Önceki yazı
Adama Türkiye, hububat hastalıkları çözümleriyle fark yaratıyor
Sonraki yazı
New Holland, traktör ailesinin en yeni üyesi olan ‘TR5 Serisi’nin tanıtımını Konya Tarım 2017 Fuarı’nda gerçekleştirdi.

Bizi Takip Edin

E-Bülten

E-Mail Bültenimize Abone Olun Olup Bitenlerden İlk Sizi Haberdar Edelim.

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin.
Menü