Mustafa Yalçın: “Limagrain dünyanın 3., Avrupa’nın 1. büyük tohum şirketidir”

Türkiye’de ayçiçeği ve mısır tohumluğu denilince akla ilk gelen firma Limagrain’dir. Ülkemizin ayçiçeği ve mısır ekilen her yöresinde mutlaka LG tohumları tercih edilmekte ve elde edilen yüksek verimle üreticilerin yüzü gülmektedir.

Türkiye’de ayçiçeği ve mısır tohumluğu denilince akla ilk gelen firma Limagrain’dir. Ülkemizin ayçiçeği ve mısır ekilen her yöresinde mutlaka LG tohumları tercih edilmekte ve elde edilen yüksek verimle üreticilerin yüzü gülmektedir. Limagrain Türkiye, özellikle ayçiçeğinde uzun yıllardır pazarın uzak ara lideridir. Mısırda ise pazar payını her geçen yıl artırmaktadır. Limagrain Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü Sayın Mustafa Yalçın ile Limagrain’i ve başarılarının ardındaki sırları konuştuk.

 

Sayın Yalçın, Limagrain, dünyanın en büyük tohum şirketlerinden biri. Türkiye’de de büyük bir pazara hakim. Tabi bu başarıda en büyük pay hiç şüphesiz satış ve pazarlama departmanının. Limagrain Türkiye Satış ve Pazarlama Müdürü olarak, Türkiye’deki pazar payınız hakkında bilgi verir misiniz?

 

Öncelikle şunu gururla ifade etmem gerekir ki, Limagrain dünyada 3. ve Avrupa’da 1. büyük tohum şirketi olma özelliğini uzun yıllardır sürdürmektedir. Çalıştığım şirketin büyüklüğü ve gen havuzu zenginliği ister istemez bizim Limagrain Türkiye firmasının çalışmasını da kolaylaştırmaktadır.

Biz şirket çalışanları olarak şanslıyız, çünkü imkanları geniş olan bir firmada çalışmaktayız. Türkiye pazarını ele alacak olursak, ayçiçeği ve mısır pazarı dinamiklik açısından çok zor pazarlardır. Ayçiçeğinde dünya devi firmalarla rekabet etmenin ve lokal işletmelerle rekabet etmenin zorlularını bilerek çalışmaktayız. Pazar öyle hareketli ve dinamik bir pazar ki her an tetikte olarak çalışmalı ve rakiplerinizi de takip etmelisiniz. Hiçbir segmenti kaçırmamalı ve pazarı yönlendirmelisiniz. Bu şekildeki bir ayçiçeği pazarında Limagrain (LG) firması olarak yaklaşık %45-55 arasındaki pazar payımız ile 8 yıldır pazar lideriyiz. Önümüzdeki ilk 5 yıl içinde de pazar liderliğini sürdürmek istemekteyiz.

Mısır tohumluğu pazarında da yoğun bir rekabet yaşanmaktadır. Bu pazardaki rekabet biraz daha zordur. Çünkü ayçiçeği pazarında firma sayısının 4-5 katı sayıda firma ile rekabet etmek zorundasınız. Mısır tohumluğu pazarında ise %12-15 pazar payı ile son 7 yıldır pazara 3. olarak devam etmekteyiz. Önümüzdeki 5 yıl boyunca da her yıl pazar payımızı 2-3 puan arttırmak istemekteyiz.

 

Trakya ve ayçiçeği denilince akla ilk Limagrain geliyor. Diğer bölgelerde durumunuz nedir?   

 

Sadece Trakya değil Karadeniz bölgesi hariç her bölgede pazar lideriyiz. Bu yıl pazar liderliğimizi sürdürmeyi ve Karadeniz bölgesinde de pazar lideri olmayı hedeflemekteyiz.

 

Çok başarılı bir ekibe sahip olduğunuzu düşünüyoruz. Limagrain Türkiye’nin satış ve pazarlama bölümünde çalışan sayısı nedir? Ekip nasıl bir eğitimden geçiyor?  

 

Evet, kesinlikle başarılı ve deneyimli bir ekibe sahip olduğumu düşünmekteyim. Tüm pazarlama ve satış ekibimi 5 koordinatör arkadaşımla birlikte yönetmekteyim. Uzun yıllar birlikte çalıştığımız için onlar benim bende onların nasıl çalıştığını ve birbirimizden neler istediğimizi çok iyi bilmekteyiz. İşte başarı da buradan gelmektedir.

Öncelikle işinizde başarılı olmak istiyorsanız, kesinlikle yaşantınızdan bazı şeyleri feda etmeniz gerekmektedir. Çok ünlü ve Allah vergisi yetenekli bir oyuncunun söylediği bir söz benim çok hoşuma gitmektedir. Bu ünlü neden başarılı olduğunu soran kişilere şu cevabı vermektedir. Ben yeteneğimden dolayı değil çok ama çok çalışmamdan ve devamlı planlama yaptığımdan dolayı başarılıyım demektedir. Bende uzun yıllar boyunca bu felsefeyi kendime uyarlamaktayım. Hatta kendi çocuklarıma bile öğüt verirken sadece akıl, zeka ve yeteneğin yeterli olmadığını, bu gibi şeylerin her insanda olduğunu fark yaratmak isterlerse çok çalışmaları gerektiğini söylemekteyim.

Güzel olan bir şeyde başarılıysanız ve onun tadını aldıysanız onu pek bırakmak istemiyorsunuz ve daha çok çalışıyorsunuz.

 

Bir tohumu üretmek ne kadar zor ve zaman alıyor ise satışını/pazarlamasını yapmak da bir o kadar zor. Türkiye de zor bir coğrafya. Başarınızın altında yatan sırlar nelerdir?   

 

Bir tohumu üretmek gerçekten çok zor ve zaman almaktadır. Bir tohumun ekiminden torbalanmasına kadar geçen zaman yaklaşık olarak 6-7 ay almaktadır. İşin aslına bakarsanız Türkiye tohum üretmek anlamında zor değil aslında bilinenin aksine çok kolay ve uygun bir ülkedir. Bildiğim kadarıyla bir çok ülke kalitesinden dolayı son yıllarda ülkemizde üretilen tohumları istemektedirler. Bu da bizler için gurur verici bir durumdur.

İşin pazarlama ve satış kısmına gelindiğinde ise eskiden satış ve pazarlama için yılın 3-4 ayı yeterli bir süre olarak görülmekteydi, ama pazardaki yoğun rekabetten dolayı artık yılın 12 ayında faaliyet göstermekteyiz.

Başarının ardındaki sır dediğinizde ise aile desteği, yönetimin size inanması ve verilen kararlara saygı duyması, ekip uyumu ve tabi ki çalışmak, çalışmak, çalışmak. Yani işin özü, planlı bir şekilde çok çalışmak.

Önceki yazı
2017 tarım sigortacılığı açısından bir seferberlik yılıdır
Sonraki yazı
Michael Reiss: “Çiftçilerimize basit, etkili, güvenli ve çevreye dost çözümler sunuyoruz”

Bizi Takip Edin

E-Bülten

E-Mail Bültenimize Abone Olun Olup Bitenlerden İlk Sizi Haberdar Edelim.

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin.
Menü