BASF Tarım Çözümleri Nunhem’de Gerçekleşen Uluslararası Basın Toplantısıyla Yeni Stratejisini Duyurdu

BASF Tarım Çözümleri, küresel olarak pazar payını artırmayı ve tarım pazarının yüzde bir üzerinde büyümeyi hedefliyor. İş birimi, 2030 yılına kadar satışlarda %50’lik bir artış hedefliyor.

BASF Tarım Çözümleri, küresel olarak pazar payını artırmayı ve tarım pazarının yüzde bir üzerinde büyümeyi hedefliyor. İş birimi, 2030 yılına kadar satışlarda %50’lik bir artış hedefliyor. Bu, hızlandırıcı ürünlerin değer zincirinde sürdürülebilirlik açısından sağlayacağı önemli katkısıyla BASF Grup’un 2025 yılına kadar 22 milyar Euro satış hedefine önemli katkılar sağlanacak. BASF Tarım Çözümleri özel kalemler öncesi FAVÖK gelirlerinin yılda ortalama %5 artırılması hedefleniyor.

Daha önce BASF’nin Belçika Ghent’teki BASF Tarım Çözümleri İnovasyon Merkezinde Sermaye Piyasaları Gününde konuşan Yönetim Kurulu üyesi Saori Dubourg, “Dünyanın dört bir yanındaki çiftçiler, mevzuat düzenleyiciler ve tüketicilerin BASF’nin topluma finansal, sosyal ve çevresel açıdan katkı yapması doğrultusundaki talepleri artıyor. Tarımda yeniliklerin öncülük ettiği stratejimiz doğrultusunda, müşterilerimizin sosyal ihtiyaçlarına odaklanarak bu talepleri karşılamayı öngörüyoruz. Çiftçiler, tarım ve gelecek nesiller için doğru dengeyi bulacağımıza inanıyoruz” dedi.

BASF’nin tarım stratejisi çiftçilerin artan nüfusu besleyebilmesini ve işlenebilir toprağın sınırlı olması, hastalıkların oluşturduğu baskılar ve iklim değişiklikleri gibi zorluklara göğüs germelerini sağlayacak yeniliklere dayanmaktadır. 2019’da yaklaşık 900 milyon Euro’ya çıkartılan Ar-Ge bütçesi BASF’nin tarıma yönelik inovasyon yatırımlarını destekliyor. BASF 2028’e kadar satış potansiyeli 6 milyar Euro’yu aşan 30 yeni ürün piyasaya sürecek. Burada sekiz yeni aktif madde ve benzersiz teknolojiler ile hibrit buğday, soya, kanola, pamuk ve sebzelerde yüksek performans gösteren tohumlar yer alıyor. BASF, tüm iş kolları ile portföy kararlarına sürdürülebilirliği entegre ederek çiftçiler ve tarım sektörüne yönelik tekliflerini sürdürülebilir çözümlere yöneltiyor. BASF Biyoteknoloji Araştırmaları Başkanı Peter Eckes, “Çiftçilere ve çevreye fayda sağlayacak bu bileşenleri tanımlamak ve daha da geliştirmek adına sürdürülebilirlik kriterleri Ar-Ge sürecimizin tamamına sıkı bir şekilde eklenmiştir” diyor.

 

Müşteri deneyimini güçlendirmek…

 

BASF Tarım Çözümleri Bölümü Başkanı Vincent Gros, “Stratejimiz ile çiftçilerin işlerini işimizin tam kalbine yerleştiren yeni bir sayfa açıyoruz” dedi ve ekledi: “Çiftçiler farklı büyüme döngüleri ve işleme gereklilikleri olan farklı mahsul kombinasyonları yetiştiriyor. Bu nedenle mahsul sistemleri olarak bilinen seçili bitki kombinasyonlarına odaklanıyoruz ve cazip bir teklif sunuyoruz. Bu şekilde müşterilerimizin en üst düzeyde hasat yapmalarını, hava ile ilgili riskleri ve hastalık baskısını azaltmalarını ve sosyal gereklilikleri yerine getirmelerine yardımcı olmalarını sağlayacak şekilde onlara destek sunuyoruz.”

BASF Tarım Çözümleri, EMEA Güney Bölgesi Başkan Yardımcısı Alberto Ancora ise, “Avrupa’da yer alan çiftçilerimiz de gücünü inovasyondan alan Provisia®, Revysol®, Tessior® ve FiberMax® gibi çözümler ile sürdürülebilirlik konusundaki iddiamıza tanık olacaklar. Aynı zamanda sebze, pamuk tohumu ve dijital çözümler konusunda kendilerine özel çözümlere ulaşacaklar. Toplumun ve çevrenin ihtiyaçlarını göz önüne alarak karlı bir şekilde büyümeyi hedefliyoruz” diye konuştu.

Bir yıldan az bir süre içinde Bayer’den satın alınan iş kolları ve varlıkların yapısal entegrasyonlarının başarıyla tamamlanmasının ardından BASF artık müşterilerine tohum ve teknolojileri ve bitki korumadan dijital çözümlere kadar birbirine bağlı tarım çözümleri portföyü sunuyor. Dünyanın önde gelen tarım çözümleri şirketlerinden biri olan BASF, Amerika kıtasında soya, mısır ve pamuk; Kuzey Amerika ve Avrupa’da buğday, kanola ve ayçiçeği, Asya’da pirinç ve dünya çapında meyve ve sebze olmak üzere dört stratejik müşteri segmenti ve bu segmentlerdeki mahsul sistemlerine odaklanmaktadır. Toplamda söz konusu mahsullerin küresel pazarın yaklaşık %70’ini oluşturmaktadır.

BASF tarımda dijital çözümlerden yeni gelir akışları oluşturacak. Tarım alanındaki öncü dijital deneyimi ile iş ortaklıklarına verdiği önem doğrultusunda şirket, çiftçilerin BASF ürünlerini kullanma şekli, tarlalarını yönetme şekli ve ürün ya da hizmetlere erişim ve bunları satın alma şekillerine değer katacak dijital çözümler sağlayacak. BASF buna ek olarak tarımda gelecekte sağlanabilecek yenilikçi fırsatları yakalamak üzere hassas teknolojiler ve dijitalleşme uygulayacak. Buna yeni sonuç odaklı iş modelleri dahildir.

 

2019’un ilk yarısında satış ve FVÖK önemli ölçüde arttı

 

2019’un ilk yarısında Tarım Çözümleri bölümü 4,4 milyar Euroluk satışla önceki yılın satış rakamlarını %38 artırdı. Bu genel olarak Ağustos 2018’de Bayer’in iş kollarının ve varlıklarının satın alınmasından doğan portföy etkisi ile gerçekleşti. Tarım Çözümlerinin özel unsurları öncesinde FVÖK 2019’un ilk yarısında %23 artarak 861 milyon Euro’ya ulaştı, satın alınan iş kollarının katkıları bunda etkili oldu.

Önceki yazı
Syngenta’nın Yeni Karpuz Çeşidi Karistan, GAP’ta Ses Getirdi
Sonraki yazı
Petektar Tohumculuk, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında 48. oldu

Bizi Takip Edin

E-Bülten

E-Mail Bültenimize Abone Olun Olup Bitenlerden İlk Sizi Haberdar Edelim.

Lütfen geçerli bir e-posta adresi girin.
Menü